13.02.2018 | Advident Challenge
Hoe breng je de scharrelvis van Blue Linked op de markt? Het is een vraag waarmee studenten van de Universiteit Utrecht een Advident Challenge aangingen. Een verfrissende kruisbestuiving tussen de universitaire wereld en het bedrijfsleven. Na een rondleiding in ons experimenteel broedhuis en een inleiding door MichaŽl Laterveer (directeur Blue Linked), kregen de studenten korte tijd om een pitch van 3 minuten voor te bereiden.
Studenten pitchen hun idee.
Studenten pitchen hun idee.
De jury buigt zich over de vijf pitches. Welke sluit het beste aan bij de vraag?
De jury buigt zich over de vijf pitches. Welke sluit het beste aan bij de vraag?
De Challenge werd georganiseerd door Advident, een non-profit studentenorganisatie van de Universiteit Utrecht die een verbinding legt tussen studenten en het natuurwetenschappelijk werkveld. Doel is studenten te helpen in hun professionele ontwikkeling en opdrachtgevers tegemoet te komen in een specifieke vraag. Gezien het snijvlak tussen wetenschap en praktijk waarin Blue Linked opereert, een zeer welkome partner.
Wachten op de uitslag.
Wachten op de uitslag.
Winnende team neemt prijs in ontvangst.
Winnende team neemt prijs in ontvangst.
De pitches varieerden van het opzetten van crowdfunding om scharrelvis naar lokale restaurants te brengen tot lobbywerk bij de Europese Gemeenschap om burgers meer vis te laten eten in plaats van vlees, of de oprichting van een onderzoeksgroep onder de bestaande noemer Future Food van de Universiteit Utrecht. Veel creatieve inbreng die stof tot nadenken geeft. En mogelijk een aanleiding tot vervolg in onze samenwerking.
Terug